چاپگرابزار


از همه چیز از همه جا

گلچینی ازموضوعات وتصاویر گوناگون ازهمه چیز و همه جای جهان

 

 

            چاپگرابزار

 



 با ورود ما به عصر فضا و ساخت ایستگاه فضایی بین المللی و تلاش برای ساخت و ساز بر روی کره ماه ، اکنون ما با مشکلی ساده بر روی زمین ، و مشکلی سخت درفضا روبرو هستیم . به نظر شما اگر یکی از ابزارهای اصلی ساخت و ساز در فضا مثلا" آچار فرانسه ما بشکند چه باید بکنیم؟
  اگر بر روی زمین بودیم مشکلی نداشتیم به مغازه ابزارفروشی می رفتیم ویک آچار فرانسه دیگری می خریدیم ، ولی در ارتفاع36000 کیلومتری زمین یعنی در کره ماه چنین مغازه ای وجود ندارد تا چنین آچاری را تهیه کنیم.
   دانشمندان راه حلی برای این مشکل یافته اند. شما کافی است  از ابزاری که درفضا به آن نیاز دارید مثل آچار فرانسه ای که به آن اشاره کردیم عکسی را تهیه کنید و از آن در چاپگری که این دانشمندان اختراع کرده اند ، کپی بگیرید.
   این چاپگر جدید را یک دانشمند آمریکایی به نام " دیوید کابلان" اختراع کرده و شرکتی به نام Z Corporation   درایالت   "ماساچوست" آمریکا آنرا ساخته است.

 



 این دستگاه چاپگر تصاویری سه بعدی با جزئیاتی حتی ریزتر ازتار موی انسان از ابزاری که عکس آنرا به آن داده اید تهیه می کند، وسپس ابزاری کپی شده و محکم به شما تحویل می دهد.

 این چاپگر دارای جوهر عادی نیست ، بلکه دارای  پودر مخصوصی است که به  ماده ای سخت تبدیل می شود و مثلا" آچار فرانسه مورد نیاز شما را مانند ابزار اصلی و حتی محکمتر از آن در اختیار شما قرارمی دهد.

   منبع : www.core77.com/blog/technology/video_z_corp_demonstrates_3d_printing_apparently_beyond_laypeoples_comprehension_19952.asp



  


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در پنج شنبه 3 فروردين 1391برچسب:,ساعت 17:24 توسط حامد سایری|


قالب جدید وبلاگ پيچك دات نت