جزیره هاشیما یا جزیره اشباح در ژاپن


از همه چیز از همه جا

گلچینی ازموضوعات وتصاویر گوناگون ازهمه چیز و همه جای جهان

 

جزیره هاشیما  یا جزیره اشباح در ژاپن

 


مجتمع های مسکونی چندین طبقه، بناهای بتنی، رنگ خاکستری که بر تمام شهر غالب است و خیابان های کم عرض و تودرتو، جمع شده در جزیره ای که دور تا دور آن را یک دیوار بتنی بلند فرا گرفته است.

 


هیچ کس در این شهر نفس نمی کشد جز بادهای اقیانوسی. این همه چهره مکانی وهم آلود و رعب انگیز است که مدتی است به یکی از قطب های گردشگری ژاپن بدل شده و توجه توریست ها و افراد ماجراجوی زیادی را به خود جلب کرده است.

 


این جزیره کوچک و غیرمسکونی در بیست کیلومتری بندر ناکازاکی قرار دارد و در میان دیگر جزایر کوچک و نامسکون ژاپن یک استثناء به حساب می آید.

 


تنها ۴۸۰ متر طول و ۱۵۰ متر عرض دارد و روزگاری بالاترین تراکم جمعیتی جهان را در خود داشته است، از دور به صورت یک کشتی غول آسا به نظر می رسد.

 


در واقع اسم رسمی این جزیره هاشیما است  و نام محلی آن  "گنكانشيما" Gunkanshima  می باشد وتاریخچه مدنی آن  به سال ۱۸۱۰ باز می گردد که قبل از به وجود آمدن این تاسیسات و ساخت وسازهای عظیم در آن نیز مانند امروزش خالی از سکنه بود و  در کل بیش از پنج هزار نفر در این جزیره اقامت داشتند.


 

زمانی که در آنجا زغال سنگ کشف شد. تجهیزات معدنی بلافاصله در جزیره مستقر شد و کار حفر و استخراج پی گرفته شد. شروع ساخت و سازهای گسترده و اسکان در این مکان زمانی شدت یافت که جزیره به کمپانی میتسوبیشی واگذار شد. در این زمان تولید و بهره برداری به طرز چشمگیری رشد کرد و به موازات آن هم ساخت و سازهای گسترده برای اقامت خیل عظیم کارگران انجام شد. دیوارهای بلند بتنی نیز اطراف جزیره را پوشاند تا به صورت کارگاهی بزرگ در آید.















  با

بارکد این وبلاگ برای گوشیهای موبایل

 

 

دوستان لطفا" با کلیک روی عنوان وبلاگهای ازهمه چیز ازهمه جا گستره    متنوع   مصور  من هنا و هناک  یا کلیک روی تصاویر متحرک زیر ازاین وبلاگها بازدید فرمایید:

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در پنج شنبه 24 اسفند 1391برچسب:,ساعت 1:0 توسط حامد سایری|


قالب جدید وبلاگ پيچك دات نت