کرمهای خوراکی موبانی در زیمبابوه


از همه چیز از همه جا

گلچینی ازموضوعات وتصاویر گوناگون ازهمه چیز و همه جای جهان

 

کرمهای خوراکی موبانی در زیمبابوه

 

در شهر"گواندا" در زیمبابوه نوعی کرمهای درختی  به نام " موبانی "وجود دارد که  روستائیان زیمبابوه و مردم کشورهایی در جنوب آفریقا آنها را به عنوان غذایی اشتهاآور و لذیذ می خورند.

 

ديدان موبانى - وجبة زيمبابوية خفيفة من الشجرة إلى مائدة العشاء

 

این کرمها که  طول و حجم  آنها به اندازه   یک نخ سیگار است ، معمولا" پس از بارندگی در منطقه ای خشک مانند " گواندا" پدید می آیند.

 

ديدان موبانى - وجبة زيمبابوية خفيفة من الشجرة إلى مائدة العشاء

 

 مردم زیمبابوه این کرمها مانند چیپس  درست می کنند و  همراه با سالاد  می خورند. 

 

ديدان موبانى - وجبة زيمبابوية خفيفة من الشجرة إلى مائدة العشاء


یکی از کارشناسان تغذیه در زیمبابوه می گوید: " این کرمها از خواص غذایی بالایی برخوردارند و مقدار  پروتئین موجود درآنها سه برابر پروتئین موجود در گوشت گوساله است" .

 

ديدان موبانى - وجبة زيمبابوية خفيفة من الشجرة إلى مائدة العشاء

 

اکنون صادرات کرمهای خشک شده " موبانی" از زیمبابوه به کشورهایی مثل آفریقای جنوبی و بوتسوانا و حتی رستورانهای آفریقایی در پاریس میلیونها دلار   عاید دولت زیمبابوه  می کنند.

 

ديدان موبانى - وجبة زيمبابوية خفيفة من الشجرة إلى مائدة العشاء

 

ديدان موبانى - وجبة زيمبابوية خفيفة من الشجرة إلى مائدة العشاء

 

ديدان موبانى - وجبة زيمبابوية خفيفة من الشجرة إلى مائدة العشاء

 

ديدان موبانى - وجبة زيمبابوية خفيفة من الشجرة إلى مائدة العشاء

 

ديدان موبانى - وجبة زيمبابوية خفيفة من الشجرة إلى مائدة العشاء

 

ديدان موبانى - وجبة زيمبابوية خفيفة من الشجرة إلى مائدة العشاء

 

 

ديدان موبانى - وجبة زيمبابوية خفيفة من الشجرة إلى مائدة العشاء


 
 
 

دوستان لطفا" با کلیک روی عنوان وبلاگهای ازهمه چیز ازهمه جا گستره    متنوع   مصور  من هنا و هناک  یا کلیک روی تصاویر متحرک زیر ازاین وبلاگها بازدید فرمایید:   

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:,ساعت 23:55 توسط حامد سایری|


قالب جدید وبلاگ پيچك دات نت