شهر گرانادا در اسپانیا


از همه چیز از همه جا

گلچینی ازموضوعات وتصاویر گوناگون ازهمه چیز و همه جای جهان

 

 

 

شهر گرانادا در اسپانیا

 

 

 

"گرانادا" مرکز استانی به همین نام، و شهری کوچک در جنوب اسپانیااست. این شهر در منطقه اندلوسیا در جنوب اسپانیا واقع  شده است . " گرانادا" نزدیک به به 240000 نفر جمعیت دارد. 

 

خیلی‌ها گرانادا را به خاطر وجود دانشگاه‌ها، جشنواره‌ها و مراکز فرهنگی متعددش، ارزشمندترین شهر توریستی اسپانیا می‌دانند.

 

 

آب و هوای معتدل گرانادا، آن را به ییلاقی تابستانی در بین دیگر شهرهای جنوب اسپانیا و آندلوس تبدیل کرده. شب‌های خنک تابستان‌ها با توجه به این‌که حدوداً یک ساعت با ساحل دریا فاصله دارد، مسافران زیادی را از شهرهای اطراف به این شهر می‌کشاند، ولی هنوز هم پرطرفدارترین فصل سفر بین توریست‌ها بهار و پاییز است که نه هوا خیلی گرم می‌شود و نه خیلی سرد.

 


تقریباً هر روز از تمام شهرهای اسپانیا پروازهایی به فرودگاه گرانادا انجام می‌گیرد. فرودگاه گرانادا دوازده کیلومتری با مرکز شهر فاصله دارد و این مسیر را می‌توان با تاکسی و یا اتوبوس طی کرد. هزینه‌ی تاکسی نسبتاً گران است، ولی اتوبوس‌ها ارزان‌تر هستند و هر یک ساعت یک بار از فرودگاه حرکت می‌کنند و تازه، یک ساعت بیشتر طول نمی‌کشد که به آخرین ایستگاه‌شان در میدان کنگرسوس برسند. علاوه بر هواپیما، با اتوبوس و قطار هم می‌توان از شهرهای دیگر اسپانیا به گرانادا سفر کرد.

 


برای گشت و گذار داخل شهر، بیشتر جاهای دیدنی را می‌توان از مرکز شهر پیاده رفت. الحمرا مشهورترین بنای دیدنی گرانادا، کاخ و قلعه‌ای است متعلق به سلطان نصرید که بر فراز تپه‌ای قرار گرفته و سکونت‌گاه پادشاه بوده و در طول سالیان نیز فرمانروایان بسیاری را به خود دیده است.

 

 

در این مجموعه، موزه‌ی الحمرا که آثار تاریخی شهر گرانادا را در بر گرفته و موزه‌ی هنرهای زیبای گرانادا که شامل آثار تحسین‌برانگیزی از هنر اعراب و اسپانیا می‌شود هم وجود دارند. نام باغ‌های انبوهی که تا کاخ الحمرا کشیده شده، خنرالفیه است که در واقع محلی برای استراحت پادشاهان بوده است. این مجموعه از خنرالیفه تا الحمرا، در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده و یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های توریستی اسپانیا به شمار می‌رود. آلبایسین محله‌ی باستانی گرانادا نیز در غرب این تپه قرار گرفته و پیاده‌روی در کوچه‌های آن، غذا خوردن در یکی از کافه‌هایی که بیرونش صندلی چیده‌اند و یا خریدکردن در یکی از مغازه‌هایش می‌تواند خوش‌گذرانی ساده و دل‌چسبی باشد. آلبایسین هم از میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود و طرفدار زیاد دارد.

 

 

کلیسای جامع گرانادا یا همان کاتدرال هم با این منطقه فاصله‌ی چندانی ندارد. کلیسای جامع، بعد از پیروزی پادشاهان کاتولیک در قرن پانزدهم میلادی ساخته شده و مقر فرمانروایی بر تمام گرانادا بوده است. بناها و ساختمان‌های کاتدرال که در طول تاریخ چندباری تخریب و بازسازی شده‌اند، مجسمه‌ها و پیکره‌هایی از پادشاهان اسپانیا را در خود نگه می‌دارند که دیدن آن‌ها باید جالب باشد.

 

 

زیورآلات و ظروف سرامیکی از صنایع دستی‌های ارزشمند گرانادا هستند. البته به این‌ها فرش‌های دستباف را هم که نقش‌های عربی هنوز در آن‌ها حفظ می‌شود، باید اضافه کرد. حواس‌تان باشد هنگام خرید فرش و اجناس با ارزش باید حواستان جمع باشد. علاوه بر این‌که ممکن است جنس تقلبی به شما بفروشند، اگر فاکتور نداشته باشید، احتمال این که موقع برگشت در فرودگاه به مشکل بربخورید، هست.

 


گرانادا را تاریخ پر فراز و نشیبش، شهری ساخته که فرهنگ‌های مختلفی را در کنار هم به وجود آورده است. به همین دلیل، غذاهای گراناد هم تلفیقی از آداب غذایی چند فرهنگ گوناگون است. شاید تاس‌کباب مخصوص اسپانیایی یا تاپاس‌هایی که همراه با نوشیدنی سرو می‌شود شما را راضی نکنند؛ ولی مطمئناً کباب دنده‌ی مشهور گرانادا، یکی از لذیذترین غذاهایی خواهد بود که تا به حال امتحان کرده‌اید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دوستان لطفا" با کلیک روی عنوان وبلاگهای زیرا ازآنها بازدید فرمایید:

ازهمه چیز ازهمه جا

      گستره  

 

          متنوع      

من هنا و هناک

مصور

دوستان عزیز بازدیدکننده شما می توانید فایل های مورد نیاز خود را در زمینه های سئولات آزمونهای استخدامی و آموزشی و پایان نامه های مختلف  و غیره را از قسمت پیوندهای روزانه این وبلاگ دانلود کنید:


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در دو شنبه 25 دی 1391برچسب:,ساعت 1:1 توسط حامد سایری|


قالب جدید وبلاگ پيچك دات نت